דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוייקטים של תמא 38 נסגרים עם יזמים בכל חלקי הארץ 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2723 פעמים ]

 

תמ"א 38, התוכנית לחיזוקם ושיפוצם של מבנים , המעלה את ערך הדירות בכמה עשרות אחוזים, הופכת פופולארית יותר ויותר. תמ"א 38 שהייתה נפוצה עד כה בעיקר בתל אביב, מתחזקת בערים נוספות שמשכילות להבין את יתרונותיה וכעת הביקוש לה גדל בהרצליה, רמת גן, ערים נוספות במרכז, ואף מחוצה לו דוגמת חיפה.

עד לאחרונה תמ"א 38 עמדה בפני בעיות כמו אי כדאיות כלכלית כשמדובר באזורים שאינם הערים המבוקשות או קשיים מצד חלק מהרשויות המקומיות בכל הקשור להיתרי הוספת יחידות הדיור (שהן התמורה שמקבל היזם עבור השיפוץ והחיזוק במסגרת התוכנית). כמו כן, לעיתים קיימות מחלוקות בין הדיירים על אופן הוצאת התוכנית לפועל – חלק לא מעוניינים במעלית או בתוספות לדירות ולמעשה רוצים לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. אולם ככל שהזמן עובר, מבינים התושבים ששיפוץ וחיזוק במסגרת תוכנית תמ"א 38 עדיף מפרויקטים של פינוי בינוי, שכן עדיף לשפץ ולהעלות את ערך הנכס מאשר לעבור.

בהרצליה, שני בניינים עברו עד כה חיזוק ושיפוץ במסגרת תמ"א 38 -ברחוב ה' באייר וברחוב הנדיב. בשנה האחרונה הוגשו 15 בקשות להיתרי בנייה במסגרת התוכנית, כאשר 10 בניינים נמצאים במילוי תנאים אחרונים להוצאת היתר, 10  אחרים בהליכי רישוי לפני אישורה של הוועדה המחוזית ו 38 נוספים מצויים בבדיקה מקדמית במחלקה של בניין העיר.

ברמת- גן הושק ביום שלישי האחרון (5.1.2010) ברחוב תרע"ד בניין ששופץ וחוזק במסגרת תמ"א 38. במסגרת הפרויקט , לבניין ששופץ מהיסוד הוחלפו התשתיות, נוספו חניות ואף מעלית, כמו גם שלוש יחידות דיוד ודירת פנטהאוז על גגו הקיים של המבנה. זהו הבניין השלישי בעיר שחוזק ושופץ במסגרת התוכנית, לאחר הבניינים ברחובות המבדיל וקריניצי.

[לפרטים נוספים על תמ"א 38 לחצו כאן - יצחק הבדלה]

לפני כשבוע נחתמה עסקת תמ"א 38 ברחוב שלומציון המלכה שבחיפה. הבניין בן שלוש קומות הכולל שש דירות ישנות, יחוזק בפני רעידות אדמה וישופץ כך שלכל דירה יתווספו חדר ממ"ד ומרפסת שמש ששטחה 12 מ"ר. מיקום הבניין לא יאפשר התקנת מעלית כפי הנהוג בפרויקטים מסוג זה. בתמורה לשיפוץ והחיזוק ובהתאם לתנאיה של תמ"א38, היזם יבנה שלוש דירות חדשות – אחת בקומת העמודים הפתוחה ושתיים נוספות על הגג. אורך עבודות השיפוץ והחיזוק יהיה כ 14 חודשים מיום קבלת היתר הבנייה.

כאשר ישנו שיתוף פעולה בין הדיירים, יזם איכותי ורשות מקומית תומכת, ניתן לבצע את הפרויקט ביתר קלות ולהיווכח כי תוכנית זו הינה ברת ביצוע וטובה עבור כל הצדדים.

עוד על קבוצות רכישה באתר של יצחק הבדלה

* נתוני המאמר מתבססים על כתבות מאתר הנדל"ן realestatetoday.co.il , פורטל הכלכלה ביזפורטל והאתר www.local.co.il

יצחק הבדלה, מנכ"ל קבוצת נישה אחזקות העוסקת ביזמות נדל"ן. יצחק הבדלה מתמחה בקבוצות רכישה ותמ"א 38. ליצירת קשר: יצחק הבדלה                 050-9901199        ,                 09-9558795       www.nishaa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב